• Nasz Serwis
  • ul. Obornicka 235
  • 60-650 Poznań
  • Tel: 61 84 55 200 (205)

Wyślij wiadomość

Imię i nazwisko *

E-mail *

Telefon *

Wiadomość *

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym dla potrzeb marketingowych firmy P.H. Smorawiński i Spółka - Sp.j. ul. Obornicka 235 60-650 Poznań (zgodnie z ustawą z dnia 29.09.1997r. o Ochronie Danych Osobowych Dz. U. nr 133 poz. 883). Podane przez Ciebie dane teleadresowe będą wykorzystane w celu kontaktu i przesłania oferty przygotowanej przez naszych Doradców.

Wyślij!

Formalności – czyli jak zgłosić szkodę

Najlepiej jest zgłosić szkodę od razu po jej zaistnieniu, tak aby ubezpieczyciel mógł nam pomóc i udzielić niezbędnych informacji co do dalszego postępowania. Oczywiście szkodę możemy zgłosić na kilka sposobów, pamiętać należy jedynie aby zgłoszenie to nastąpiło jak najszybciej i nie przekroczyło limitu, który wyznacza ubezpieczyciel.

Szkodę można zgłosić:

  1. Wypełniając formularz na stronie internetowej.
  2. Dzwoniąc na „Call Center” (infolinię).
  3. Zgłaszając się osobiście do placówki ubezpieczyciela. Niezależnie czy ubezpieczony będzie zgłaszał szkodę poprzez Internet, telefonicznie czy też osobiście, potrzebne będą pewne informacje oraz dane.

W zależności od zgłaszanej szkody (OC lub AC) informacje oraz dane, które będą potrzebne ubezpieczonemu do zgłoszenia szkody to:

  1. Dane osobowe zgłaszającego, numer telefonu (e-mail jeżeli do zgłoszenia szkody wykorzystano formularz internetowy).
  2. Data szkody oraz godzina w której nastąpiła, a także numer polisy ubezpieczenia z którego szkoda jest zgłaszana.
  3. Dane osoby poszkodowanej: adres, numer PESEL, numer telefonu, dane pojazdu.
  4. Dane sprawcy czyli dane osobowe, PESEL, adres i dane pojazdu jakim się poruszał.
  5. Dokładny opis zdarzenia czyli miejsce zdarzenia, okoliczności, opis uszkodzeń.

WSPÓŁPRACUJEMY NA ZASADZIE SAMOLIKWIDACJI SZKÓD Z UBEZPIECZALNIAMI:

CO POZWALA NAM NA MINIMALIZACJĘ CZASU LIWKIDACJI SZKODY I SAMEJ NAPRAWY POJAZDU. DZIĘKI SAMOLIKWIDACJI NASZ DORADCA DOKONA OGLĘDZIN POJAZDU, WYKONA DOKUMENTACJĘ TECHNICZNO-ZDJĘCIOWĄ I POMOŻE W SKOMPLETOWANIU NIEZBĘDNYCH DOKUMENTÓW.

Rozliczamy szkody bezgotówkowo również z następującymi Ubezpieczalniami:

bmw_ubezpieczenia01bmw_ubezpieczenia02bmw_ubezpieczenia03bmw_ubezpieczenia04bmw_ubezpieczenia05bmw_ubezpieczenia06bmw_ubezpieczenia07bmw_ubezpieczenia08bmw_ubezpieczenia09bmw_ubezpieczenia10

 

W przypadku szkody likwidowanej z polisy innego Ubezpieczyciela, niż wymienieni przez nas – procedura jest następująca:

  • Sprawdź na wycinku z polisy nr kontaktowy do danego Zakładu Ubezpieczeń z którego tytułu należy Ci się odszkodowanie
  • Zgłoś szkodę telefonicznie lub on-line
  • W ciągu doby powinien skontaktować się z Tobą mobilny Rzeczoznawca w celu umówienia oględzin pojazdu, które powinny się odbyć w przeciągu trzech dni roboczych od daty zgłoszenia szkody – jeśli nie zostanie ustalony indywidualnie inny dogodny termin
  • Po otrzymaniu od mobilnego eksperta protokołu oględzin/kalkulacji naprawy , skontaktuj się z naszym Doradcą i przygotuj komplet wymaganych dokumentów. W dalszej procedurze pomoże Ci nasz Specjalista

PAMIĘTAJ!!! ZAWSZE JESTEŚMY DO TWOJEJ DYSPOZYCJI!!! MASZ JAKIEŚ OBAWY LUB NIEJASNY JEST DLA CIEBIE DRUK ZGŁOSZENIA SZKODY DANEGO UBEZPIECZYCIELA – ZADZWOŃ – POMOŻEMY!!!

Wymagana dokumentacja:

    W celu sprawnego przeprowadzenia procesu likwidacji szkody zobowiązani są Państwo do dostarczenia następującego kompletu dokumentacji:

  • Oryginał druk zgłoszenia szkody – druk należy bardzo sumiennie, na spokojnie uzupełnić – tak by w sposób czytelny i obrazowy przedstawić okoliczności zdarzenia. Należy zrobić szkic sytuacyjny. Nanieść na druk czytelnie dokładne swoje dane oraz sprawcy w przypadku szkody z OC. Trzeba zwrócić uwagę, że w większości miejsc podpisuje się właściciel(właściciele), jednak przy opisie okoliczności i oświadczeniu o trzeźwości zobowiązany jest do podpisu kierujący pojazdem w trakcie zdarzenia. Niedokładnie , bądź nieczytelne wypełniony druk może znacznie przedłużyć proces likwidacji szkody. WAŻNE: istotnym jest by w druku zgłoszenia szkody wybrać wariant naprawy ( na podstawie faktur lub kalkulacja T.U.) Należy Pamiętać iż kalkulacja zakładu ubezpieczeń jest tylko bezsporną kwotą odszkodowania, kwota kalkulacji ustalana jest na podstawie cen zamienników i uśrednionych stawek za roboczogodzinę warsztatu.
  • Oświadczenie sprawcy w przypadku szkody z OC( oryginał ) – Przy spisywaniu wspólnego oświadczenia o zdarzeniu drogowym należy zadbać, by sprawca wpisał wszystkie wymagane dane, włącznie z numerem telefonu który może być niezbędny do uzyskania dalszych wyjaśnień.
  • Dowód rejestracyjny ( kopia ) – kopię może zrobić rzeczoznawca przy oględzinach
  • Prawo Jazdy ( kopia ) – kopię może zrobić rzeczoznawca przy oględzinach
  • Polisa OC/AC pojazdu poszkodowanego – kopię może zrobić rzeczoznawca przy oględzinach
  • Dowód tożsamości właściciela/li – kopię może zrobić rzeczoznawca przy oględzinach
  • Dyspozycja wypłaty (oryginał) – upoważnienie do wypłaty odszkodowania na dany rachunek bankowy,. W sytuacji rozliczenia bezgotówkowego upoważnienie do wypłaty odszkodowania oraz zaciągania wszelkich informacji na temat procesu likwidacji szkody, wystawiane jest na Serwis naprawczy. W przypadku gdy w dowodzie rejestracyjnym wpisany jest współwłaściciel, należy pamiętać iż musi on również wyrazić zgodę na wypłatę odszkodowania podpisując się na dyspozycji płatniczej lub wystawiając odrębne upoważnienie do podejmowania wszelkich decyzji przez współwłaściciela.
  • Oświadczenie VAT – czyli czy są Państwo płatnikami podatku VAT.
  • Kopia aktualnego KRS / REGON / NIP – w przypadku firmy
  • Kopia pierwszej strony umowy Leasingu – jeśli pojazd jest leasingowany.
  • Notatka z Policji – jeśli tak owa jednostka została wezwana na miejsce zdarzenia.
  • Kopia protokołu z oględzin/kosztorysu – dokument sporządzony przez Rzeczoznawcę mobilnego. Wymagany w przypadku likwidacji szkody z ramienia zakładu ubezpieczeń innego niż T.U. PZU S.A. i T.U. Allianz S.A.

Oględziny pojazdu

Oględziny pojazdu, który uległ uszkodzeniu w wyniku kolizji drogowej w przypadku likwidacji szkody z ubezpieczenia zawartego w innym Towarzystwie niż T.U. PZU S.A. lub T.U. Allianz S.A., mogą odbyć się na terenie wyznaczonym bezpośrednio przez Państwa, bądź na terenie naszego Serwisu – jeśli wyrazicie Państwo taką wolę, jednak każdorazowo wykonywane są one przez niezależnego Rzeczoznawcę mobilnego danego zakładu ubezpieczeń. W przypadku zgłoszenia szkody w T.U. PZU S.A. lub T.U. Allianz S.A. – oględziny zostają przeprowadzone na terenie ASO BMW i MINI Smorawiński przez naszego Specjalistę ds. likwidacji szkód komunikacyjnych, na podstawie zawartej przez nas umowy z w/w Towarzystwami na zasadzie samolikwidacji.

Samochód zastępczy

W celu wyjścia Państwu naprzeciw, podjęliśmy współpracę z firmą oferującą wynajem samochodów zastępczych z tytułu szkody OC na technologiczny czas naprawy.

Akceptacja kosztorysu

Zasady wyliczania odszkodowań sformułowane są w ogólnych warunkach ubezpieczenia. Aby nie narażać się na korygowanie przez ubezpieczyciela kosztów oraz zakresu naprawy, musimy otrzymać tak zwaną „Akceptację kosztorysu”. Zgodnie z ogólnie stosowanymi zasadami, Zakład Ubezpieczeń ma 3 dni robocze na przeprowadzenie weryfikacji kosztorysu. Oczywiście występują od tego terminu wyjątki, które związane są z wieloma czynnikami, np. zleceniem przez Likwidatora merytorycznego z ramienia Zakładu Ubezpieczeń, oględzin miejsca zdarzenia w celu ewentualnego odtworzenia zdarzenia.

Przebieg naprawy

Rozpoczęcie naprawy pojazdu ma miejsce po uzyskaniu akceptacji kosztorysu i potwierdzenia wpływu pełnego kompletu wymaganej dokumentacji, co umożliwia zamówienie przez Specjalistę ds. likwidacji szkód komunikacyjnych niezbędnych do naprawy części. Czas niezbędny do naprawy pojazdu określony jest według norm producenta liczony na podstawie kalkulacji naprawy blacharsko-lakierniczej sporządzonej w systemie Eurotax lub Audatex, jaki zawarty jest w kalkulacja. Obowiązkiem naszego pracownika jest nieustanne i rzetelne informowanie Państwa o przebiegu naprawy i ewentualnych dodatkowych uszkodzeniach, które ujawniły się podczas naprawy – co w skutkach wiąże się z przeprowadzeniem dodatkowych oględzin pojazdu. Po zakończeniu naprawy nasz pracownik wystawia fakturę VAT, która w przypadku gdy klient jest płatnikiem podatku VAT lub posiada wykupione ubezpieczenie w kwocie netto ( dotyczy likwidacji szkody z dobrowolnego ubezpieczenia Auto Casco), jest zobowiązany do uregulowania należności o której wysokości zostanie poinformowany telefonicznie przed odbiorem pojazdu z Serwisu.

Decyzja wypłaty odszkodowania

Po wpływie do Zakładu Ubezpieczeń faktury, Rzeczoznawcy przystępują do jej weryfikacji, która polega na porównaniu zgodności wykonanych napraw z zatwierdzonym kosztorysem. Likwidator merytoryczny po otrzymaniu akceptacji faktury ma 14 dni roboczych od wpływu ostatniego wymaganego dokumentu na przyjęcie odpowiedzialności i wydanie decyzji wypłaty odszkodowania, zgodnie z dyspozycją płatniczą klienta. Zakończenie procesu likwidacji przedmiotowej szkody, a tym samym wygaśnięcie Państwa upoważnienia na nasz Serwis ma miejsce po wypłacie pełnej należności z tytułu wystawionej faktury za naprawę.